Hei hei...

Hei hei...

tirsdag 6. august 2013

Regn...

Det har regnet litt i det siste....så godt synes jeg....det er levelig i drivhuset på jobb...det har egentlig vært helt forferdelig de siste dagene (vel å merke inne i drivhuset) Bare jeg på jobb og alle andre har ferie....

Og vet du hva jeg holder på med der? Ikke?





Jeg lager flere tusen julestjerner....må begynne å ta stiklinger nå for å få de ferdige til jul....men det er det jo lenge til jul enda(eller er det egentlig det, om 3,5 måneder må julestjernene være ferdige)

Men det tenker vi ikke på i dag, men i morgen tenker jeg på det igjen.....

Ha en fin kveld......

2 kommentarer:

  1. Kan du avsløre hvordan dere lager julestjernene?
    Tar dere stiklinger av allerede eksisterende (fjorårets?) j.stjerner? Setter dem i såfall i hva?
    Og hvor lang "mørketid" daglig må de ha for å få de røde bladene?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei...tar stiklinger av en morplante, setter dem i vanlig jord som du vanner skikkelig, videre under ett plastikktelt, hos oss store telt med plass til 1000 stk, står der til de får røtter, plantes om, og om igjen ettersom de vokser...i fasen hvor fargen skal komme frem kjører vi 18 timer med totalt mørke og 6 timer med lys...vi har store, sorte gardiner vi trekker for, slik at det blir totalt mørkt i 18 timer...da kommer fargen frem etter hvert, hvite eller røde julestjerner....

      Slett